Açıkhavada neler oluyor?

Geri

1959 yılında kurulan FEPE Avrupa Açıkhava Federasyonu (The Federation European Publicite Exterieur) 1996 yılında alınan bir kararla adını FEPE International olarak değiştirip tüm dünyadan üye kabul etmeye başladı. Barcelona’da yapılan FEPE 2016 kongresinde katılımcıların ve konuşmacıların tümü açıkhava mecrasının dijital ile beraberliğinin, iletişim dünyasının geleceğinde açıkhavayı son derece etkin bir konuma getirdiği konusunda fikir birliği içindeydi. Kongrenin kapanışında bir konuşma yapan OAAA(Outdoor Advertising Assosiation of America) Başkanı’nın konuşmasının can alıcı notlarını, iletişim ve reklam sektörünün hızla değişim ve dönüşüm geçirdiği bir dönemi anlayıp yorumlamamıza yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim.

OAAA Başkanı ve CEO’su Nancy Fletcher diyor ki; “40 ülkeyi temsil eden 28 konuşmacıdan sonra OOH reklamcılığın karşısına birçok fırsat ve görevin çıktığı anlaşıldı. Bence OOH medya aşağıda belirtiğim beş adımı uygularsa yarın güzel şeyler yapacağız:

1. OOH ve mobili birbirine bağlamak. 
Outsmart’tan Alan Brydon; OOH’nin akıllı telefonlarda gerçekleştirilen marka aksiyonlarında %17’lik artış sağladığını gösterdiği araştırmasını sundu.

2. OOH’nin yaratıcı etkisini kazanmak. 
Adam&Eve Ajansı’ndan James Murphy, “OOH bir ajansın kreatif disiplininin zirvesidir” dedi.

3. OOH planlama, satın alınma ve ölçümleme kolaylaştırılmalı. 
Bir billboard’a reklam yerleştirmek, bir web sayfasına yayın yerleştirmek kadar kolay olmalı.

4. Verinin gücünü olabildiğince kullanmak. 
OOH sektöründe geliştirilen veri analiz olanakları, müşterilerin hedef kitleyi anlamasını daha hassas bir şekilde gerçekleştirmesini sağlıyor. Bu olanakların açıkhava kullanımında çok daha ön planda olmasını sağlamak gerek.

5. Kitlenin iyiliğine hizmet etmek. 
OOH en kitlesel medyadır. Sağladığı bu kitlesel olma avantajı nedeniyle, kitlesel iyiliğe hizmet etmek gibi özel bir görevi vardır.
Ayhan Tezcan

Arvak Yönetim Kurulu Başkanı