Açıkhavada bir şeyler oluyor!

Geri

“Açıkhavada bir şeyler oluyor” tanımlamasını aslında gelişmelere baktığımızda “çok fazla şey oluyor” diye düzeltme ihtiyacı duyuyorum.

Türkiye’nin en yüksek erişim sağlayan ikinci mecrası olan açıkhava; IZLE ile erişim, frekans, maliyet ve gerçek görülme kriterleriyle ölçümlenebilen mecra kategorisine girdi. Simon Cooper’ın deyişiyle  ölçümlemenin son yapıldığı ülke olarak Türkiye, açıkhava ölçümlemesinde en son teknolojilerden yararlanan ülke olmanın avantajını yaşıyor.

Yıllardır, etkinliğini yaşayarak gördüğümüz açıkhava yeni tanımıyla, yepyeni yaklaşımlar, data bazlı planlama ve entegre çözüm önerileri gerektirmektedir. Her seferinde altını çizdiğimiz gibi teknoloji, artan mobilite; açıkhavanın statik, lokal etkili bir mecra olma tanımını, ancak hayal gücü ile sınırlanan farklı bir kategoriye yükseltti.

Birçok yaratıcı festivalde, ödül alan projelerde teknoloji, mobil ve açıkhavanın entegre kullanımını görmek açıkhava planlamasına yatırım yapanlar için gittikçe keyif verici olmakta. Akıllı şehir tanımı, dijital ekranlar yeni bakış açıları yaratıyor. Açıkhava artık daha net hedef tüketici odaklı, birebir iletişime olanak sağlayan, yüz tanımlama tarzı uygulamalarla  hedef tüketici bazlı içerik yönetimi yapılabilen, gerçek zamanlı erişim-lokasyon bazlı data kullanımı ve programatik altyapılarının kurgulandığı yepyeni bir mecradır.

Bu yeni yapının kattığı özellikleri değerlendirmek, özellikle kampanya performans ölçümlenmesi ve etkinlik maksimizasyonu için büyük önem taşıyor. Yenilikleri performansa yansıtmak için proje/teknoloji bazlı Kinetic Active tarzı yeni planlama altyapıları yaratılıyor.

Özetle; birçok farklı kaynaktan birçok farklı markanın yoğun iletişim mesajı ile karşı karşıya kalan tüketici için yaratıcı, akıllı, etkili ve “onu ilgilendiren” içerikle farklı mesaj vermek açıkhava ile mümkün.

Ölçümlenebilen, şeffaf ve hesap verebilirlik desteği ile açıkhava, mecralar arasında artık çok farklı bir yerde…

 

 Bahar Erdoğan

Arvak Yönetim Kurulu Üyesi